dimarts, 13 de desembre del 2016

TILC: Comunicació a Internet.

Iniciem el Tema 3: "Comunicació a Internet", sobre les relacions que mantenim actualment mitjançant les xarxes socials, les quals no precisen de presència humana, sinó que es poden fer de forma virtual.


Per a realitzar la tasca 1, teníem que llegir tots els epígrafs de l'apartat escenari on ens donaven unes idees detallades de que són les xarxes socials, els tipus que hi han, els seus avantatges i inconvenients, les seues utilitats dins de l'aula... Després teniem que deixar les nostres opinions en el fòrum del Campus Virtual anomenat, Les xarxes socials a l'ensenyament, on podiem debatir amb la resta de companys. Els fils on teniem que debatir i opinar eren:

  • Avantatges i inconvenents/perills de les xarxes socials: abans teniem que llegir la Guía per a l'ús segur de les xarxes socials i després, debatir sobre si creíem que són exagerats els riscos que mostra la guia, sobre si hi han més, si els avantatges compensen els perills, si són suficients les recomanacions, etc.
  • Ús de xarxes socials. Teníem que debatir i opinar sobre quines xarxes socials utilitzem en el nostre dia a dia, quin ús podríem fer d'elles en l'aula, etc.
Gràcies a aquest tema he conegut noves xarxes que podria utilitzar en el meu futur professional com és el cas de Edmodo.
Es tracta d'una xarxa social educativa en la qual poden participar professors, famílies i alumnes. Es poden crear grups tancats i privats, enviar treballs, compartir enllaços i documents, adjuntar fitxers... També existeix l'opció de que els professors conviden als alumnes a participar en debats en línea. El professor fa la funció d'administrador i pot crear un tipus d'aprenentatge semipresencial, és l'únic que pot crear els grups, mentre que els estudiants (i també les seues families) poden consultar els continguts que es pugen a aquests grups.

Com a proposta educativa amb l'ús de xarxes socials, he pensat que amb Facebook es podrien crear diversos grups de treball, depenent del número d'alumnes, i cada grup deuria de buscar informació sobre una part del tema que estem veient. Per exemple, en la classe d'Història al tema de Roma, uns alumnes tindrien que buscar informació sobre la societat, altres sobre l´organització política, altres sobre la religió... i així anar creant el seu propi aprenentatge mitjançant vídeos, imatges, documents... que després la resta d'alumnes podrien consultar i comentar.

En quant a la meua reflexió sobre la tecnologia mòbil, o el que anomenem m-learning. Pense que és una tecnologia que els nostres alumnes utilitzen en el seu dia a dia i es important que l'integrem a l'aula i ensenyem als nostres alumnes a utilitzar-la de forma intel.ligent. Encara que també tenim que tindre en conter la disponibilitat que tenen els nostres alumnes d'ella, ja que no tots en tenen, ni tampoc tots els centres educatius tenen WI-FI, per exemple. Per això, considere que si la conexió a internet ens ho permitix, el més adequat es treballar per grups, per a que així només faja falta l'accés a un mòbil per grup.
Es pot utilitzar quan realitzem excursions amb els alumnes amb aplicacions com Google Maps, es poden fer fotografies de monuments, escultures, plantes... i després buscar el seu significat o la seua història, també es pot utilitzar per aprendre llengües des de qualsevol lloc, així tenim un aprenentatge ubicu ja que es pot realitzar on vuigam, sense necessitat d'estar a l'aula.
Així que em pareix molt recomanable  l'ús de tecnologia mòbil, ja que a més que em pareix una forma divertida i diferent d'aprendre, després els alumnes la poden utilitzar en el seu dia a dia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada